mandag den 10. oktober 2011

Uge 41 kommentarer

Jeg har nu lyttet til og kommenteret 2q's audioboos fra i fredags. Klassen havde prøvet at anvende redskabet en enkelt gang tidligere i mit fag, så de første startvanskeligheder var overstået. Opgaven, de fik denne gang, var en interviewopgave bygget over teksterne om Ryan i bogen Contexts. Hver gruppe fik sin egen opgave dels for at dække flere emner og også for at gøre det mere spændende at lytte til hinandens boos. De skulle først skrive manuskript, som skulle 'godkendes' af mig, og derefter skulle de optage interviewet. De gjorde det godt! Stor kreativitet og seriøsitet om arbejdet, så de fik ros:-) Ellers tilbageholdende (og nogle fagligt svage)elever deltog fint og mere end ellers, om end enkelte stadig veg udenom. En enkelt elev hævdede ligefrem, hun ville få det dårligt af at tale ind i en computer! Tjah, hun og jeg fik heldigvis en snak bagefter om, hvad der virkelig lå bag.
Audioboo er et godt redskab: let at anvende, og min (korte) erfaring siger mig, at eleverne generelt gør sig umage med indhold og sprog, når det skal optages og gemmes.

I denne uge afslutter jeg og 3t vores emne 'American Values: The Great Gatsby'. Klassen har sagt ja til at deltage i et forsøg med inddragelse af Facebook i dette forløb, så jeg er ved at sammensætte et evalueringsskema til klassen. Derudover har jeg gjort mig nogle notater i forhold til mine egne erfaringer, men mere herom senere.

1 kommentar:

  1. Hej Anine.
    Dit blogbaggrundsbillede gjorde mig helt bange: Jeg har lige fået nye briller og troede at den var helt gal!
    Det lyder spændende alt hvad du har lavet. Jeg er kun kommet til at få det hele til at virke og skrive en kommentar på nogle af blogs'ene.

    Hilsen Lise

    SvarSlet